Про стан організації робити зі зверненнями громадян в Оратівській селищній раді за І півріччя 2024 року
Відповідно до вимог Конституції України, Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» у Оратівській селищній раді проводиться робота щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення. Вживаються заходи щодо її покращення, ґрунтовного та всебічного аналізу питань, які порушуються громадянами перед органами виконавчої влади, усунення причин, що породжують звернення громадян.
Загальним відділом селищної ради здійснюється постійний щоденний контроль за дотриманням строків розгляду звернень. Заведено ряд журналів для роботи із зверненнями громадян, а саме: журнали особистого прийому громадян посадовими особами виконавчого апарату селищної ради, журнал реєстрації заяв, звернень та скарг громадян.
За перше півріччя 2024 року до Оратівської селищної ради надійшло 297 звернень громадян в тому числі 14 колективних, з них 18 звернень надійшли засобами електронного зв’язку (урядова гаряча лінія включно), 7 засобами поштового зв’язку, 272 на обистому прийомі.
Всі звернення, що надходять до Оратівської селищної ради опрацьовуються та контролюються керівництвом, надаються відповідні доручення виконавцям. Авторам звернень надається відповідь з урахуванням строків, установлених законодавством.
Станом на 1 липня 2024 року із загальної кількості звернень 188 вирішено по суті, 67 – дано роз’яснення, 3 – направлено за належністю, 7 відмовлено, 20 – перебуває на контролі, 12 – інше.
Аналіз порушених питань у зверненнях громадян свідчить, що ситуація в державі постійно впливає на тематику і характер основних питань, з якими звертаються мешканці селища до влади.
Протягом звітного періоду у своїх зверненнях актуальними для мешканців селища були питання:
- аграрна політика і земельні відносини – 24 звернення;
- соціальний захист населення – 104 звернення;
- охорона здоров’я – 45 звернень;
- комунальна господарство – 19 звернень;
- житлова політика – 30 звернень;
- екологія та природні ресурси – 5 звернень;
- сімейна та гендерна політика, захист прав дітей – 18 звернень;
- звернення до місцевих органів влади – 12;
- обороноздатність, суверенітет – 6 звернень;
- фінансова, податкова, митна політика – 5 звернень;
- інші питання – 29 звернень.
Найбільш актуальними продовжують залишатися питання охорони здоров’я та соціального захисту населення. Зокрема, звернення з питань надання одноразової матеріальної допомоги у зв’язку з пораненням, отриманим під час виконання бойового завдання – 45 звернень від військових та їх сімей, щодо надання грошової допомоги за загинувшого – 9 зверненнь від сімей військових, що загинули під час виконання бойового завдання.
Актуальними для мешканців громади також є питання комунального господарства, зокрема мешканці селища зверталися, як з колективними так з індивідуалиними зверненнями щодо проблеми водопостачання в домогосподарствах, а також в установах та організаціях. Такого роду звернення були передані на розгляд за належністю до ПП «Газводбудсервіс» для вирішення порушених у зверненнях питань.
Особлива увага приділяється зверненням громадян, що потребують соціального захисту та підтримки, захисту прав дітей. За звітний період від громадян (переселенців) надійшло - 12 звернень, щодо надання статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів.
Аналіз тематики звернень свідчить, що громадяни найчастіше звертаються за вирішенням соціально-побутових проблем, а також призначення різних видів соціальної допомоги, виплати коштів.
Із загальної кількості звернень , що надійшли до Оратівської селищної ради становлять:
- пропозиції – 2;
- скарги - 4;
- заяви – 291.
З метою оперативного розгляду звернень громадян щоквартально проводяться звіти-доповіді про стан роботи із зверненнями громадян, аналізуються причини та умови, що призводять до звернень громадян. Питання роботи із зверненнями громадян знаходяться під постійним контролем керівництва Оратівської селищної ради, прикладаються всі зусилля щодо забезпечення всебічного і об’єктивного розгляду та вирішення порушених у зверненнях питань.
Постійно проводиться роз’яснювальна робота з питань реалізації громадянами права на звернення та особистий прийом. Графіки прийому громадян затверджені та оприлюднені на офіційному сайті селищної ради.
Стан організації роботи із зверненнями громадян постійно перебуває на особистому контролі виконуючої обов’язки Оратівського селищного голови, секретаря селищної ради .
Робота зі зверненнями громадян залишається одним із пріоритетних напрямків роботи селищної ради.